Barion Pixel

Általános Szerződési feltételek

 

Legyen kedves gondosan elolvasni Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit!

Az alábbi részletezett Általános Szerződési Feltételek egymással kölcsönös szerződésben álló felekre vonatkozik. Egyrészről a dress-zone.hu-ra, mint Eladóra, másrészről a dress-zone.hu-tól árut vagy szolgáltatást vásárlóra, amennyiben Vevő az 1959. évi IV. törvény (Polgári Törvénykönyv, továbbiakban: PTK) 685. § d) értelmében fogyasztónak minősül.

Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános Szerződési Feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:

 

Cégünk adatai:

Cég neve: Mosonyi István Tibor E.V.

Székhelye: 1119 Budapest, Hadak útja 34.

Postacíme: 1119 Budapest, Hadak útja 34.

E-mail cím: info@dress-zone.hu

Telefonszám: + 36 20 667 7570

Adószám: 59365356-1-43

Nyilvántartási szám: 57385877

Cég bankszámlaszáma: 10400164-86767482-65821008

 

Vonatkozó jogszabályok

 

  • 1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
  • 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

Fenntartjuk a jogot, hogy időről időre előzetes bejelentés nélkül módosítsuk Általános Szerződési feltételeinket. Megrendelésére azok a Feltételek vonatkoznak, amelyek a megrendelés elküldése idején a dress-zone.hu oldalon szerepeltek.

 

1.Szerzői jogok

 

Weboldalunk és azon található szerzői alkotások a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt állnak. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Mosonyi Martin Dominik E.V.) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.

 

2.Kiemelt rendelkezések

 

A dress-zone.hu címen keresztül elérhető webáruházban történő vásárlás feltétele a jelen ÁSZF elfogadása a létrejövő egyedi szerződés elválaszthatatlan részeként.

Vevő a Honlapon történő vásárlással és rendeléssel elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit. Vevő tudomásul veszi, hogy a végrehajtott megrendelés következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön létre.

Az online áruházat csak a 18. életévüket betöltött személyek használhatják.

A 18. életévüket be nem töltött személyeknek a webáruház használatához a szülő vagy törvényes képviselő (gyám) hozzájárulása szükséges.

Az Eladó online boltja csak egy értékesítési katalógus, az áruk internetes áruházban történő megjelenítése jogilag kötelező erejű ajánlatnak nem, csupán nem kötelező erejű, internetes katalógusnak minősül.

Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magatartási kódexre nem utal.

A dress-zone.hu oldalon bármikor megjelenített termék vagy szolgáltatás nem jelenti azt és nem garantálja, hogy ezek a termékek vagy szolgáltatások bármikor elérhetőek lesznek. Fenntartjuk a jogot, hogy bármely terméket bármikor kivonjunk a forgalomból.

 

3.Webshop használata, szerződés létrejötte

 

Webáruházunk a Felhasználó részére biztosítja a termékek bemutatását és az online megrendelés opcióját.

Online áruházunkban Ön menürendszerben böngészhet, a termékeket kategóriánként rendszerezve találja. Egy-egy kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő termékek. Webshopunkban kulcsszó alapján történő keresésre is van lehetőség.

Lehetősége van az oldalon termékeink között válogatni és az adott termékre kattintva megtekintheti azok bővebb ismertetőit, árát, méretét, színét, elérhetőségét, termékleírását. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket, a megfelelő méret, szín és darabszám kiválasztása után a Megrendelés gomb megnyomásával tudja kosárba helyezni. 

A fejlécen elhelyezett kosár ikonra kattintva megtalálhatja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla szállítási díj előtti végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket szükség szerint módosíthat és javíthat is. A kosár mindig automatikusan frissül és kiszámítja a rendelés végösszegét.
 
Amennyiben megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékeket, azok árát és mennyiségét, akkor egyszerűen kattintson a pénztár gombra.

A Pénztár oldalon, a megrendelés leadásához meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatait. Adatai kitöltése utána lehetősége van fiókot regisztrálni (a jelölőnégyzet kipipálásával), így a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie és nem kell adatait újra megadnia. Regisztráció nélküli vásárlás esetén csak adja meg számlázási és szállítási címét majd a következő lépésben válassza ki az Ön számára megfelelő fizetési és szállítási opciót

Amennyiben meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékekkel, valamint az adatai helyesen szerepelnek, akkor az Általános Szerződési Feltételeink és az Adatvédelmi tájékoztató (a jelölőnégyzet kipipálása) elfogadása után a Megrendelés gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

Ha mindent rendben talál, a Megrendelés elküldése gombra kattintva véglegesítheti rendelését, melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.

Ön a Megrendelés elküldése gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön mentesül ajánlati kötöttsége alól.

Az Eladó legkésőbb 24 órán belül e-mail útján visszaigazolja rendelését. 

A megrendelés leadása magában még nem eredményezi Eladó és Vevő közötti szerződés létrejöttét. A megrendelés megérkezése után Eladó megerősítő e-mailt küld, amely tartalmazza a rendelés részleteit, a megrendelt áru mennyiségét, vételárát, a kiválasztott kézbesítési és fizetési módot és a Vevő által megadott szállítási és számlázási adatokat, melyet Vevő köteles ellenőrizni. A megerősítő email kizárólag arról tájékoztatja a Vevőt, hogy megrendelése beérkezett az Eladóhoz.

A szerződés onnantól tekinthető megkötött szerződésnek, amikor Eladó elküldi második e-mailjét Vevő részére, melyben csatolja a megrendelés számláját és tájékoztatja Vevőt arról, hogy rendelése a futárszolgálatnak átadásra került.

Az Eladó telefonon megkeresheti Önt vagy e-mailben kapcsolatba léphet Önnel, hogy tisztázza a megrendeléssel és a szállítással kapcsolatos nyitott kérdéseket.

 

4. Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért

 

A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek az Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.

 

5. Regisztráció

Új regisztráció létrehozása:

 

Ha nincs érvényes Dress-zone.hu-s regisztrációja, akkor a regisztrációs űrlap kitöltésével és a regisztrálok fül kipipálásával tud létrehozni fiókot.

A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért, köteles Cégünknek tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót, kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a Felhasználó regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.

 

Megrendelés regisztráció nélkül:

 

Egyszer használatos bejelentkezési mód. Ha megrendeléséhez tartozó bejelentkezést csak az adott vásárláshoz, egyszer használná, akkor az űrlap kitöltése után jelölje be a megrendelés regisztráció nélkül opciót. A regisztráció nélküli bejelentkezésnél nem kell jelszót megadni, ebben tér el a normál regisztrációs folyamattól.

 

6. Árak

 

Az áraink forintban értendők, Áfát nem tartalmaznak. A vállalkozás amely működteti az oldalt és termékeket kínál eladásra alanyi adómentes adózási formába tartozik. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy internetes áruházunk árai pontosak legyenek, ha azonban ennek ellenére hibás árak jelennének meg, nem vagyunk kötelesek az árut a hibás áron értékesíteni. Ilyen esetben a terméket felajánlhatjuk Önnek a helyes áron, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes áron a terméket vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.

 

Eljárás hibás ár esetén:

Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft
  • Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Termék eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak kellene lennie)

7.Fizetés

 

Az alábbi fizetési lehetőségek állnak a rendelkezésére: Bankkártyás fizetés Barionon keresztül, utánvétes fizetés készpénzzel.

 

Bankkártyás fizetés Barionon keresztül

 

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tudsz bankkártyával vagy Barion egyenlegedről fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban. A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a barionos regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található 3 számjegyű CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet. 

A fizetéshez használhatod: Mastercard vagy Maestro, Visa vagy Electron, illetve országonként eltérő módon Amex vagy Diners/Discover bankkártyádat.

Ha egy webshopban a fizetési lehetőségek közül a Bariont választod a biztonságos Barion fizetési oldalra jutsz. Ezután ellenőrizd le a vásárlás részleteit (pl. hogy milyen termékeket, szolgáltatásokat fogsz megvásárolni, rendben van-e az ár), ha mindent rendben találsz, mehet a fizetés. 

Amennyiben fizetés közben „A megadott kártyát a rendszer visszautasította” hibaüzenetet kapsz, abban az esetben a tranzakciót a bankkártyarendszer visszautasítja valamilyen indok miatt. Ilyenkor elsősorban nézd át a beírt adatokat, tehát, hogy a kártya száma, lejárati dátuma és CVC kódja stimmel-e. Amennyiben nem találtál bennük hibát, abban az esetben a saját kártyakibocsátó bankod tudja neked megmondani az elutasítás okát.

 

Utánvétes fizetés készpénzzel

Utánvétes megrendelés esetén a megrendelés teljes összegét a futárnak, a csomag átvételekor készpénzben fogja megfizetni. Ha ezt a fizetési módot választja, utánvétes kezelési költséget számítunk fel, melyet megrendelésedkor a pénztár oldalon fel is tüntetünk számára. Az utánvétes kezelési költség csak az utánvétes fizetési mód választása esetén jelenik meg, online bankkártyás fizetés esetén utánvétes költséget nem számítunk fel.

 

8.Szállítás

A megrendelt termékek csak Magyarország területén belül kerülnek kiszállításra. Webáruházunk csomag szállítását a GLS Hungary kft. végzi, szállítási idő 2-3 munkanap.

 

Szállítási díjak:

Online bankkártyás fizetés esetén 990 Ft

Utánvétes fizetés esetén 1290 Ft a szállítási díj. 

Amennyiben a vásárlás végösszege eléri a 25 000 Ft-os értékhatárt a szállítási díjat elengedjük.

 

A Vevőnek kell gondoskodnia arról, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol biztosított a küldemény munkaidőben (munkanapokon 8-17 óra között) történő átvétele. Az átvételre Vevő, illetve a Vevő által megadott szállítási címen tartózkodó egyéb személy jogosult. A küldemény sértetlenségéért a felelősség a küldemény kézbesítésétől kezdve átszáll Vevőre, ezért Vevő kötelessége kézbesítéskor a küldeményt megvizsgálni és amennyiben azon külsérelmi nyomokat talál, úgy az alábbiak szerint járhat el:

a) megtagadni az átvételt

b) jegyzőkönyvet felvetetni a sérülésről a kézbesítő futárral, annak egy példányát megtartani. Vevő bármilyen sérülést köteles Eladónak haladéktalanul írásban, vagy telefonon jelenteni.

 

Amennyiben Ön rendelt tőlünk terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, Cégünk abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételár és szállítási költség előre megfizetésre került.

Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk a termék vételárának sikeres kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha a termék árát nem egyenlítette ki teljes mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére

 

9.Elállás

 

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.

A dress-zone.hu a Kormány rendelet által szabott 14 napos elállási jog helyett 30 napot biztosít Vevőnek a visszaküldésre.

A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közti időszakban is.


Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.

 

9.1 Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége

 

Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (30 napon) belül elküldi részünkre. A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Cégünk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.

 

9.2 Cégünk visszatérítési kötelezettsége

 

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Cégünk az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is beleértve, mint a szállítási díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen rendelkezés nem vonatkozik a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási mód választásával okozott többletköltségekre.

 

9.3 Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja

 

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén Cégünk a Fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli felelősség.

 

9.4 Többletköltségek

 

Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.

 

9.5 Visszatartási jog

 

Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

 

9.6 Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén

 

A terméket Vevő köteles haladéktalanul és hiánytalanul az Eladónak visszajuttatni. A haladéktalan és hiánytalan visszajuttatás kapcsán vevő vállalja, hogy az elállási nyilatkozat megtételét követő munkanapon, de legkésőbb 30 munkanapon belül a terméket Eladónak visszajuttatja, vagy mindent megtesz a termék visszajuttatása érdekében.

A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

Az Eladó a visszatérítendő összegből jogosult a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk és a nem megfelelő kezelésből adódó értékcsökkenés megtérítésére megfelelő összeget kártérítésként visszatartani.

 

Szabványos elállási nyilatkozat

 

Ha szeretne elállni a szerződéstől, kérjük töltse ki a megrendelésének szállító dobozában található elállási nyilatkozatot, és azzal együtt szíveskedjen a csomagot visszaküldeni. Amennyiben a csomaggal küldött elállási nyilatkozat elhagyásra került, az alábbi linken töltheti le:  vagy e-mail formájában küldje vissza a nyomtatványt az alábbiak szerint:

 

Ezennel értesítem, hogy szeretnék elállni az alábbi termékek megvásárlásától.

Vevő neve:
Vevő e-mail címe:
Vevő telefonszáma:

Vevő címe:

Vevő bankszámlaszáma:

Megrendelés dátuma:

Megrendelési szám:

Termék(ek) megnevezése:

Kelt:

 

10. Visszaküldés

 

Amennyiben Vevő a terméket Eladónak visszaküldi, az alábbiak szerint kell eljárnia: A fogyasztási cikk szállításra alkalmas csomagolásáról Vevő köteles gondoskodni, a nem megfelelő csomagolásból eredő, a szállítás során bekövetkező károkért az Eladó felelősséget nem vállal. A termék visszaszállítási költsége elállás és méret csere esetén a Vevőt terheli. Minden esetben mellékelni kell a számla másolatát, vagy a jótállási jegyet. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

 

A terméke(ke)t a vállalkozás címére szíveskedjék visszaküldeni:

Cégnév: Mosonyi István Tibor E.V.
Cím: 1119 Budapest, Hadak útja 34.

 

11.Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?

 

Ön Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényét érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv vonatkozó szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha kijavítást vagy kicserélést nem kért vagy nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben elállhat a szerződéstől.

Választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra Cégünk adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2 hónapon belül jelezni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.

Ha a Fogyasztó és Cégünk közti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított 12 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 12 hónap leteltét követően viszont Önnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékekre eltérő szabályok vonatkoznak a szavatosság és jótállás tekintetében. Használt termék esetén is létezik hibás teljesítés, de figyelembe kell venni azon körülményeket, melyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás következtében egyes hibák jelentkezése egyre gyakoribbá válik. A Vásárló csak olyan hiányosságok esetén érvényesítheti szavatossági jogát, melyek a használtságból eredő hibákon felüliek és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és a hibáról tájékoztatták vásárláskor a Fogyasztót, Cégünket ez esetben felelősség nem terheli.

 

12.Termékszavatosság:

 

Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog/termék hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényét érvényesítheti.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Ön termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A hiba felfedezése után Ön késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.

 

Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
  • A termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
  • A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba

A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.

 

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre/kijavított részre vonatkozóan érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben.

 

13.Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

 

 Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek eladása esetén a vállalkozás jótállásra köteles. Emellett a vállalkozás önkéntes jótállást vállalhat, mely során a fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia. A jótállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a jótállásra kötelezett nevét és címét, valamint az áru megjelölését. Hibás teljesítés esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti szavatossági jogok gyakorlása, azaz a javítás, csere, vételár visszafizetési igény térítésmentesen megilleti, e jogait pedig a jótállás nem érinti.

 

 Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jogok a jótállás alapján? 

 

Jótállás esetén a fogyasztó ugyanazokat az igényeket (tehát első körben kijavítás, kicserélés, második körben pedig árleszállítás, valamint a hiba vállalkozás költségére történő kijavítása vagy kijavíttatása, illetve az elállás), ugyanazokkal a feltételekkel (például sorrendiség elve) érvényesítheti, mint kellékszavatosság esetén. A fogyasztót a jótállási igények érvényesítésénél is megilleti az áttérés joga. 

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes

hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában, valamint, ha a Ptk. alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

 A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása vagy az üzembe helyezés (amennyiben Cégünk végzi) napjával kezdődik A jótállási jogokat a termék tulajdonosa érvényesítheti. A jótállási igény a dress-zone.hu által kiállított számla másolatának bemutatásával érvényesíthető.

 

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos lett:

 

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy é
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.

Garanciális kifogás esetén a termék az Eladóhoz történő visszajuttatásának költsége a Vevőt terheli. A terméket Vevő köteles haladéktalanul és hiánytalanul az Eladónak visszaküldeni. Garanciális kifogás esetén a terméket a vállalkozás címére kell postai úton elküldenie. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

 

Jótállási igény nem érvényesíthető:

a.) Nem rendeltetésszerű használat
b.) Szakszerűtlen ápolás
c.) Szakszerűtlen tisztítás
d.) Felfedezett hiba (rejtett anyag, vagy gyártási) nem azonnali jelzése
e.) Sérülés, vagy erőszakos külső behatás, rongálás
f.) Házilagos javítás

 

Három munkanapon belüli csereigény:

 

Webáruházunkban történt vásárlás esetén megilleti Önt a 3 munkanapon belüli termékcsere joga. 3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetén érvényesíthet, mely szerint, ha 3 munkanapon belül érvényesíti csereigényét, Cégünknek úgy kell értelmeznie, hogy a termék eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnünk.

 

Mikor mentesül Cégünk jótállási kötelezettsége alól?

 

Cégünk jótállási kötelezettsége alól kizárólag akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik Önt.

 

14. Adatvédelem

 

Bizonyos információk, adatok elengedhetetlenek a rendelés felvételéhez, a vásárlás teljesítéséhez, a számlakiállításhoz, a garanciához, jótállási szerződéshez. Nélkülük a rendelés visszavonható és érvénytelennek minősül. A honlap használatával a Vevő teljes körű felelősséget vállal azért, hogy a megadott adatok hitelesek és a valóságnak megfelelnek. A Vevő által megadott adatokhoz állandó hozzáférhetőségi és helyreigazítási joga van, az aktuális európai és nemzeti törvénynek megfelelően. Eladó nem adja át harmadik fél részére a személyes adatokat, kivételt képez, amikor a harmadik fél Eladó szerződéses alvállalkozója, (pl. futárszolgálat) és a Vevővel kötött vásárlási szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen, továbbá amennyiben ezt törvény vagy a hatóság kötelezővé teszi.

 

15. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

 

A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:

  • E-mail cím: info@dress-zone.hu
  • Telefonszám: +36 20 667 7570

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.

A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.

 

Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:

 

  • Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejé
  • Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségé
  • Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzéké
  • Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldhat
  • Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejé
  • Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlés
  • A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén

Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.

 

16. Békéltető Testületi eljárás

 

Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

 

Tartalmaznia kell a kérelemnek:

 

  • Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségé
  • Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyé
  • Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeke
  • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozássa
  • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett el
  • Testület döntésére irányuló indítvány
  • Fogyasztó aláírásá
  • Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését

Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).

Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.

 

A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Kosár

Leárazás

Legújabbak

Best sellerek

Kapcsolat

Legújabb trendek
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
>Megnézem
Slide 2 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
>MEGNÉEM